ЗАПОВІДІ КЛАСНОГО КЕРІВНИКА
  •     Посміхайся.   
  •     Будь прикладом для учнів.
  •     Бережи довір'я дітей. Виявляй до них щирий інтерес.   
  •     Не розкривай дитячих таємниць.   
  •     Не дивись на учня зверху вниз, поважай особистість кожного вихованця, його гідність.
  •     Давай дитині відчути свою значимість і роби це щиро.
  •     Добре знай можливості кожного учня. Доручай йому справи на принципах природовідповідності.
  •     Будь хорошим слухачем. Спонукай дітей (батьків) розповідати про себе.
  •     Умій вислухати дитину до кінця. У разі конфліктів не ображайся на дитину.
  •     Створюй ситуацію успіху для кожного зі своїх вихованців. Не порівнюй одного учня з іншим.
  •     Знайди в кожному вихованці якусь перчинку і розвивай її.
  •     Помічай навіть маленький успіх кожної дитини і хвали її за це. 
  •   Якомога більше вимогливості до учня і більше поваги до нього. 
  •     Умій керувати своїми почуттями. Дотримуйся педагогічної етики. Будь толерантним. Умій побачити і оцінити ситуацію очима дітей. Будь справедливим. Принцип керування «кого хочу — милую, кого хочу — караю» — не твій принцип.
  •     Будь тактовним і делікатним. Вказуй на неправоту в ситуації, а не недоліки в характері.
  •     Цілеспрямовано вибудовуй свої взаємини з дітьми. Успіх справи залежить від спільних дій вихователя та вихованця.
  •     Особистим прикладом виховуй повагу до принципів загальнолюдської моралі: правди, справедливості, відданості, патріотизму, гуманізму, працелюбності, стриманості, доброти та інших доброчиностей.
  •     Своїм прикладом виховуй повагу до батьків, жінки, культурно-національних, духовних, історичних цінностей України, країн, які відрізняються від нашої держави за соціальним устроєм.
  •     Готуй учнів до свідомого життя в дусі взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами.
  •     Виховуй правову культуру учнів, поважай їх права.
  •     Виховуй в учнів прагнення до самовдосконалення.
  •     Захищай дітей від будь-яких форм фізичного та психічного насилля.
  •     Своєю працею, педагогічною діяльністю розвивай ініціативу та творчі здібності дітей.
  •     Уважно обмірковуй рішення, що приймаються щодо учнів, аби не допустити помилки.
  •     Будь вимогливим до учнів, набувай стійкого професійного авторитету.
  •     Будь впевненим у собі, у правильності своєї поведінки в тих чи інших випадках.
  •     Виконуй свої обіцянки.
  •     Поважай та розвивай традиції школи.
  •     Будь вдячним за допомогу.
  •     Будь вимогливим не лише до учнів, але й до себе.
  •     Оберігай чистоту душевних поривань учнів.
  •     Будь доброзичливим до людей, учнів, колег.
  •     Пам'ятай, що не має й не може бути абстрактного учня. Виховуй колектив так, щоб діти не відчували самотності.
  •     Вчи своїх вихованців виховувати самих себе.
  •     Постійно підвищуй свою педагогічну майстерність. Систематично знайомся з педагогічними інноваціями і впроваджуй їх у життя.
  •     Сприяй вихованню в учнів громадської гідності, залучай їх до суспільного життя.
  •    Сприяй розвитку в учнів захоплення навчанням та працею. Вчи учнів не боятися труднощів, а долати їх.
  •     Вчителем повинна працювати людина, що відчуває покликання до цієї діяльності.
  •     Розвивай здатність мислити, розмовляти, діяти, щоб врешті-решт учень міг знайти своє місце в цьому світі, самореалізуватися.